söndag

Sonntag

Idag är det söndag och jag är l-e-d-i-g. Helt ledig. Hela dagen. Sov till tolv vilket var välbehövligt. Igar var vi pa en typisk tysk-bier-fest. Ni vet, när man sitter pa bänkar i tält eller utan tält och dricker öl i stora typiska bägare. Viel spass! Hela stan var samlad där pa gatorna, ungefär som skännigemarknad fast en jätte stor fest istället.
Jag upptäckte ocksa min stora talang; LUFTGEVÄRS-SKYTTE! satte varenda skott och vann lite shysst krimskrams. Tror jag maste blir polis nu, eller helst spion. Ja faktiskt, journalist är för trorrt.


Sen var jag & Christoff uppe och lyssnade pa svensk jazz-musik hela natten. Plötsligt kände jag mig som 25 fast jag bara är sjutton. Och appropa det sa har jag och C födelsedag samma dag! Trevligt, en till i samlingen. Idag aker han hem förresten, en vecka. Sa da blir det jag, Alex & Dimitri som jag inte träffat än. Han har tydligen en stark förkärlek till svenska tjejer sa det kan ju bli intressant. Men det blir nog bra, Alex har lovat mig special-massage.


Dags att kila vidare, vi hörs igen.
Emelie, 19 dagar!
Frida

Inga kommentarer: