torsdag

Torsdag 10 Juli (grattis Johan)

Är hemma igen från Bella & Lund. Idag gjorde vi dock Malmö med lyckad shopping. Zara bekräftade för mig att det finns ingen kärlek förutom den till ett par skor. God damn läckra, ska nog inviga mina pärlor imorgon med Emelie, ute. Lägger in ett kort framöver.

Det blev 3½ dagar som flög fram, det är inte klokt vad man kan sakna en människa som man ändå pratar med i telefonen varannan dag. Bella överraskade med att ligga på sjukhuset med hjärnskakning när jag kom i Måndags, så trots att det inte blev världens bästa start så utvärderas det absolut med fem av fem toasters. Tack för allt Bell!

Ska spendera mina resterande dagar i Sverige med Emelie (hur jag nu ska kunna klippa isär mig från henne framöver?). På Söndag morgon klockan nio blir det flygbussen till Nyköping och vidare till södra Tyskland. Ska jobba på ett hotell i 4 veckor tillsammans med ett gäng tyska killar i tjugo årsåldern som gör lumpen i vanliga fall. Det blir väl som ett uppgraderat gransnäs ungefär, men trots allt har jag inga förväntningar över huvudtaget. Blir så jobbigt om de inte uppfylls.

Dagen till ära har jag kent-maratonkväll. Känner ett starkt sug för första gången på länge. Fast skönt kent, helt ofarligt härligt, bara skönt Kent-ad.
För visst känns det som om kärleken väntar?
Frida

Inga kommentarer: