fredag

När jag var liten, ungefär så liten att jag fortfarande gick i kyrkokören, var födelsedagen och julafton de bästa dagarna på året. När man innan satt med BRIO-tidningen och satte ett F bredvid det man önskade sig. Oftast brukade jag önska mig en el-bil. Tyckte att det skulle vara så himla grymt att komma glidandes på den till skolan i Örtomta. Det var liksom drömmen, tänk vad många killar som skulle fråga chans på mig då! Annars stod ofta hits-for-kids skivorna högt upp, tänkte att jag skulle ha en sånn därn stor samling som man kunde dra med fingret över kanterna i cd-hyllan som alla gör i filmer. Jag tror jag hade 6,7 & 9 tillslut. På tredje plats kom alltid puffat ris och ljuschoklad. Göra egen rischoklad i micron, det var lycka i ett litet paket med snöre på.

Inga kommentarer: