fredag

:)

Drömde precis att jag var hemma i Sverige. Snöigt var det som tusan och jag gick på Askeby-Linghemsvägen påväg mot Emelie. Jag hade alltså precis kommit hem och tanken var att överraska henne ordentligt! Men så hade vägen blivit till en stig, och det var mycket konstigt tänkte jag eftersom E hade kört här med bilen nyss (hur jag nu visste det). Sen kommer jag fram till Emelies trädgård, det är helt mörkt ute, och där står alla bilar parkerade. Plötsligt kommer någon gåendes mot mig och jag gömmer mig och tänker nu-jävlar och hoppar upp och skrämmer...Carro. Gud vad pinsamt det var. Höll på att dö. Sa normalt hej till Carro och gick och ringde på, hör hur någon kommer och öppnar, då gömmer jag mig bredvid dörren bakom några pinniga sommarstolar i grön plast. Semlan sticker ut huvudet och låtsas som om hon inte ser mig utan letar efter vem-det-nu-kan-va som ringer på dörren, men så sträcker hon ut en jätte lång arm och killar lite på min hand som håller fast i stolen och ler så att ögonen inte syns. Och sen skrattar vi i flera timmar.




det var dagens bästa stund.

1 kommentar:

Anonym sa...

det var det roligaaste på länge..haha ;) hoppas att det händer när du kommer hem - då ska vi skratta :D