måndag

kära bloggen

Idag är det jag, min säng, coldplay's album och massa käk och massa te. Det är ansiktsmask på och håret mitt på huvudet. Det är ingen joggingrunda och inga läxböcker. Det är strumpbyxor, tjocka sockar och ingen bh. Det är rullgardinen ner och mobilen någonstans jag inte vet vart och inte vill veta. Det är inget msn och dörren stängd, lyste släckt. Det är en mysigt obäddad säng och täcket upp till näsan. Det är ingen shopping och ingen promenad till posten. Det är härligt dåliga dvd-filmer på dotan. Det är tårta och choklad och frukostflingor. Det är rostat bröd med smör och äpplen i micorn med startmüsli på.

det är...

din Frida som tar det pi-a-no.

1 kommentar:

Anonym sa...

idag verkar du verkligen leva piano :) det gör jag med - för den här veckan går jag inte iskolan :D