tisdag

Kära bloggen

Idag är dagen efter lugnet efter stormen. Stormen var i helgen (som för övrigt var toppen!), lugnet var igår, som ni kanske läste, och dagen efter är idag. Det hörs ju själv att idag är en dag av insikt. En dag att ta sig själv i kragen och kamma till sig.

Jag har bestämmt att sätta mig själv på en hud-diet. Blir det inte babyrumpan nu så kommer jag definitivt att börja köpa hudcreme på ICA-MAXI, ha smink jämnt och trycka i mig så mycket choklad jag har tid med. Jag ska bli minst lika smooth som blondinbella som kör på ansiktslaser terapi. Jag säger bara minst! Detta innebär:
  • Ingen choklad, inget fläskkött och ingen mjölk. Helst inga mjölkprodukter alls (men jag vet ju att det är några körsbärsyouhurtar kvar i kylskåpet och de tillhör mig bara mig!)
  • grönt- eller örttee så mycket jag orkar
  • vattenflaskan i näven
  • clinique ansiktscremer och dyl.
  • försöka få i sig lite höstsols d-vitamin
  • mindra makeup
  • motion och frisk luft och allt vad det kan innebära
  • bara 1 timma dota om dagen! (det ni)

Spännande va? Får väl se hur det går, förresten har jag bestämmt mig för att läsa båda engelskakurserna vilket betyder att jag har skola till klockan 18.00 på Tisdagar. Ibland tycker jag så himla synd om mig själv. Men så sitter jag ju bredvid Daniel och likt en skolunge i fyran kan jag inte låta bli att njuta lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

gulligt att du har en daniel brevid dig - själv kommer jag inte klara av dem krav du tar på dig - därför överlåter jag det till dig! 1 timme vid datorn - frida,good luck! eller som vi säger här hemma - Lycka till!