torsdag

skjuten av en gräsklippare

Idag hände något som man inte borde skratta åt. Såhär vare, jag skulle gå till stan. Då gick jag förbi några trädgårsarbetare som klippte gräset längs med gångvägen. Precis då ska den ena jävla grässklippar'n gå rakt över gångvägen. Det är lite småsten i kanten, som skjuts iväg i 270 knyck rakt på mig. På mina bara ben, rättare sagt på mitt bara knä. Gräsklipparen skjuter mig i knät.

Va? Hur ofta händer det? Jag har överhuvudtaget ingen tidigare erfarenhet av något sådant! Blir så chockad där jag står med mitt blodiga knä mitt på cykelbanan att jag inte vet vad jag ska göra. Jag bara gapar, blodet verkligen rinner. Ska jag gråta? Ska jag låtsas som ingenting & forsätta gå tills en snygg löpare kommer och undsätter mig? Ska jag skälla ut gräsklippar'n, på tyska eller svenska? Ska jag skriva en insändare? Vad tror ni? Den som gissar rätt får en helkroppsmassage.

Inga kommentarer: