måndag

att vara eller inte vara healthy



Chokladpudding eller smoothie, chokladpudding eller smoothie, chokladpudding...smoothie..
Mina vänner, det är den bästa frågan på länge. Sitter i soffan och bara känner hur gött det skulle vara att ta fyra steg till kylskåpet och äta upp den sista chokladpuddingsburken med grädde. Känns som om jag ätit en om dagen på sista tiden så kanske skulle vara bättre med lite frukt och youhurt.
Fast jag funderade lite över det här med att vara healthy sist jag satt och drog i mig kalorier i sängen... Om man hela tiden var nyttig skulle man ju inte känna sig sådär fint duktig när man faktiskt lyckades att äta havregrynsgröt till frukost och ha nötter i fickan. Då skulle ju inte det vara någon grej.

Och iochmed det bestämmer jag att jag är jätte sugen på banan och fryst mango och havregryn och naturell youghurt. För nu är ett bra tillfälle att göra en healthy-vändning efter en lagom lång tid onyttigheter. Nu ska jag göra en grej. Den här veckan ska bli en grej. Och till helgen, om jag håller i, kommer jag känna mig som en puma. Om jag håller i ja, det är ju lite det som är grejen.

Inga kommentarer: