tisdag

Kära bloggen

idag konstaterade jag en sak. Det är dags att börja klä på sig jacka. Det ni! Ända tills imorgon så har jag cyklat till skolan i bara collage-tröja och halsduk MAX. Och ändå kunnat ha snö på bergen, tack vare de schyssta italien-vindarna. Men nu, idag, var det tjockt med snö på bergen och lite bitigt i stan. Så, suck, jacka på, och iochmed detta 5 min tidigare upp. ovärt är bara förnamnet!

Tröstade mig över detta plus allt annat som blodprov stress och extra engelska med frukt. Har en skapligt nice fruktsallad på ingång ikväll, men tänkte spara den lite ifall de inte tänker käka någon kvällsmat här, som vanligt. Smygåt lite melon till chokladpuddigen dock. De har så grymt god färdig chokladpudding med grädde i burkar här! Det är som man gjort den själv! me like.

Annars sitter jag i min säng igen, som jag längtat efter hela dagen iklädd mössa mjukisbyxor och tofflor, helt osminkad och allt hår innanför mössan. Håller på att förvandlas till det här vintermysmongot som jag alltid gör när det blir höst och vinter. Det är ju inte bland det snyggaste jag sett, men det är inte heller bland det jag bryr mig mest om just nu.

Skulle chansa på ingen utgång ikväll, men det kan man aldrig veta säkert.

Inga kommentarer: