tisdag

Kära bloggen

var nära på att glömma bort min huvuduppgift denna Tisdag. Nämligen att träffa min 2a gästfamilj. Kom på det på cykeln till mediamarkt, så det var ju bara att dra på ett extra kol, inhandla min nya högra hand och ascoola plattång och sedan ta buss A upp en bit i stan.
Gulligaste. Verkligen. Min 2a gästmamma är verkligen en pärla, journalist också, och helt vänster. En lillebror har jag med, 10. Vi spelade bordtennis (vad heter det på svenska?!) och schack. Jag vann, inte, tyvärr, men i juni asså. Då jävlar. Ska bli schackdrottningen, sådär lagom härligt nördigt.

Ikväll blir det hofgarten, men först ska det joggas. Kallt börjar det bli också. Kunde man ju vart utan, kan man tycka.

andra saker jag inte ska glömma den här veckan;
Engelska uppsatts, maila pappa, betala handbollen & hyran, huddoktorn.

Inga kommentarer: