tisdag

9onde September!

här sitter jag i min säng i myskläder de luxe och känner lukten av cookies hela vägen genom väggen. Idag ha jag bara ätit kakor. 18-års kakor till frukost på 5 röda sekunder efter som jag, guess what; försov mig! Hann dock i tid, så mamma och pappa (utan situationstecken) ni behöver inte oroa er.
I skolan sen hade tjejerna varit och köpt någon marsipan bakelse-kaka till mig med "Frida" skrivet på och ett ljus. Gulligaste tjejerna! Men sen efter skolan hade jag ingen lust att svansa på dem så jag åkte in till stan själv och gick mig en liten fönster-shoppingsrunda! Ärligt, jag vägrar att följa efter dem som något 18årigt fosterbarn som inte klarar sig själv och inte fattar ordentligt. Inte jämnt, skulle jag aldrig själv orka. haha.

Hemma blev det lite kakor till fast också lite totelini (för en gångs skull MAT idag). Sen var jag ensam hemma och satte mig och gjorde pedikyr och manikyr i 2 timmar och såg på SATC, hela säsong 2 i badrummet och hade typisk tjejtid med mig själv...Tur att man kan ha det. Tyvärr lackade jag naglarna för mycket så nu är det helt mjukt & smetigt så jag måste ändå göra om det imorgon.

Sen när resterande kom hem stängde de in mig på rummet och nu är de i köket och smyger runt. Tyckte mig skymta ett paket som ser ut som ett pennskrin men jag vet inte....Förresten blev lyckan total när jag hittade en symaskin i garderoben idag!! Idealt! Imorgon ska vi iallafall äta tacos i efterskott eftersom veronika inte var hemma idag och hon ville verkligen vara med. De är så gulliga mina systrar. Och viga! Hela galet!

Skolan börjar på riktigt mer imorgon med. Har inte hunnit skaffa mig några häften, men idag fick vi skolkalender som ser ut precis som hemma fast lite större. Ganska bra.
Tack iallafall allihopa för alla grattis på 18års dagen. Och bästa samtalen med Emelie & Cornelia för o lätta hjärtat lite! Dock groteskaste bilden på Cornelias blogg som jag inte ens tänker länka till! haha!
Tänkte ni skulle få ett tips på vägen; Det är ingen garanti bara för att ni köper blommor & choklad, skickar det över halva Sverige, på någons födelsedag, att personen i fråga ska komma ihåg din egen. Men va fan gör det!
Nu kör vi.

Inga kommentarer: