tisdag

I'd bleed myself dry for you

det blev inget solarium, för jag hittar inte i den här oförskämt röriga stan! Det är som om någon bara vänt sig om, backat över något berg, och kastat över axeln var olika saker ska ligga. Irriterande, men skam den som ger sig.
Appropå irriterande, här stänger ica (alias m-prise) klockan sju. suuuh. Så tidigt stänger ju inte ens ica-handlarn i askeby!? Vad är det för stil när man är sugen på glass? Dock vet ju jag, stammisen, att på stationen stänger det vid nio, så dit gick jag efter min stadsvandring med alla som skulle gå ut (tisdag, ja naturlich!) och behövde köpa mera malibu. Ni vet, det är ju inga direkta systembolag här.
Själv köpte jag vaniljglass, gräddigaste sorten. Så går det om man tränar varje dag. OCH en chokladkaka. o en frukt med, men den var inte god så jag åt bara halva. Frågade min små värdsystrar om de ville ha när jag kom hem, "men då var klockan för mycket". Och den var 21.08. Det hade aldrig Jossan sagt, aldrig! Så jag fick hemlängtan.

Sen hittade jag Anna Hibbs blogg igen. Hur mycket har jag inte saknat henne? Och där hittade jag Coldplay och en av tusen bra låtar. Och då tänker jag på dig. Då saknar jag dig och all skit runt om kring. Inte för att det här är våran låt, eller att vi lyssnat på den ihop, utan på något annat dumt sätt. Jag vet att du ockå är lite coldplay i själen. Längst där inne. Så här sitter jag och längtar efter Gröna Jackan, Emelie kan du tänka dig?

Jag trodde jag hade dig under kontroll.

Inga kommentarer: