onsdag

första inägget

Har precis avslutat ps. I love you. Jag tror aldrig jag har gråtit så mycket, för en så simpel sak som en film, men herregud vilken film. Det var det värsta jag varit med om! Inte ens the notebook var i närheten...
Klockan är dömycket och imorgon ska jag både till skolan och hälsa på rektorn, hinna träna gymnastik med mina småsystrar och sen ta tåget till Faalker See för att träffa mina kära vänner från i sommar. Jag längtar så!

Jag är iallafall nere nu, resan ner gick bra...Såg hela SATC 2 som jag fick av Emelie när jag åkte. Packningen var dö tung, och på nattåget sov man väl inte världsbra, men det visste jag redan sen innan. Men känslan, när man drar ner fönstrer på sovkupen vid tio på kvällen , och sticker ut huvudet och ser den lila-rosa himel, tar ett djupt andetag, låter fartvinden ta tag i håret och känner att man är ensam, någonstans som man inte har en aning om var, på väg mot något man inte har en aning om varför, var kittlande hemsk underbar oslagbar.
_________________________________________________________________

Min familj är förresten, Joanna & Armin min "mamma och pappa", och mina småsystrar Vicky & Nicka. Vi bor högst upp i ett våningshus i utkanten av innerstan. Det är inte litet men inte stort, men utsikten är storslagen. Som en tavla! Jag har ett eget rum med tv och bredband finns med, så det lär ju inte bli så svårt att uppdatera här oså. Jag trivs redan fint! Det är inte strängt och jag kan göra ganska mycket som jag själv vill. Skolan börjar på Måndag nästa vecka och då lär det bli helt annorlunda. Idag var jag & Vicky och badade i en konstsjö 5-10 min här ifrån och annars har det inte hänt så mycket mer. Ursäkta det text-feta inlägget men det var väl det som var väntat! Dags att sova, bilder kommer, söndag eller så!
Frida
ps. guess what, I love you! em.

1 kommentar:

sarekk sa...

gud vad roligt att det känns bra! du måste fortsätta skriva om hur du har det, så vi är hemma får veta. är så nyfiken :) jag har nu med en ny blogg, så där får du gärna läsa om hur det är här hemma.. även om det inte är lika spännande som österriket. jag saknat dej i alla fall och hoppas att du får det bra . kärlek i mängder / sara