fredag

Freitag

spanar på 100apor.se's "style by Mats". Mycket roligt. För övrigt sitter jag här och är ny-badad-skrubbad-inpackad-rakad-duschad-insmörjd som helt och fullt ny männsiska. Äter mig lite apelsinchoklad som jag egentligen inte tycker om, men var lite hungrig och måste ändå vänta på min tvätt.

Våran såkallade projekt-dag var dö trist. Vi skulle åkt rodel ner för ett högt häftigt berg mitt i alperna, jätte snabbt. wie! sen kom men...
Det började med att vi fick gå upp för det här omänskligt branta berget. I skogen var det nästan olidligt. Och det var inte som att bestiga skidbacken i vidingsjö utan detta lilla trevliga äventyr tog väl runt två timmar, utan pauser. Det gick såklart en gratis, alldeles utmärkt, linbana precis upp till toppen rakt över oss, men vi är ju numera österrikare och allt vad det innebär. Gjorde mig innerst inne (min lata sida) smått irriterad.
Sen visade det sig att man inte fick åka rodel idag, för det var lite blött på vissa delar. Tur var det nog att min tyska inte hängde med riktigt i svängarna för när det lilla ljuset gick upp för mig att vi kastat bort busspengar, en hel ledig dag i skolan, plus bestigit k2 light, helt i onödan, då var vi redan påväg ner.

Sen åt vi sallad i skolan, Jag Katrin och Krisi. Imorgon blir det först tjejkväll och sen får vi väl se, lutar väl mot lugnt men men vet inte. Nu fyller världens bästa bror 22, imorgon ska jag skicka saftigaste paketet! Grattis Kalle v
ps. här bor jag, på 6e våningen.

1 kommentar:

Anonym sa...

kuuuuuuuuuuuuuul att äntligen få se ditt nyfunna hem :D