onsdag

Onsdag 10 September

17.05, här sitter jag och käkar en persika i storlek med en softis-handboll. Skulle shoppa till det lite idag men det slutade med att jag köpte frukt istället som följd på gårdagens kakfrosseri. rys. Dessutom finns det inget roligt att shoppa här och jag måste spara till ett par inlines, för jag har det på schemat. Tillsammans med långdistans, nordic walking & dans. förhoppningsvis!

Det går förövrigt inte att ringa till min mobil just nu eftersom mina pengar rann iväg igår på 5-spänns tack sms och dyl. Men smsa går bra.
Det börjar svalna i Innsbruck nu och jag funderar på om man skulle dra på sig löparskorna och ta sig en runda. Det är nog det bästa med att ha så mycket tid över, att man hinner med sånna världsliga saker som joggingrundor runt ån och lacka naglarna för länge.
Idag hade jag de första riktiga lektionerna i skolan och fick mina böcker. Jag kan ju erkänna att det är inte många ämnen jag ska läsa; Tyska, Engelska, Psykologi/Fysologi, Idrott, Idrottsteori, Geografi & Historia. Och jag som hade velat läsa franska! Icke. så tyvärr emelie. Slappaste schemat också, sovmorgon alla dagar utan fredag. Fint det där vet ni!

3 kommentarer:

sarekk sa...

haha det låter ju ungefär som tvärs-schemat, med sovmorgnar :) hehe det var tobbe som jag syftade på, men det var nog fler som safta på rätt ordentligt när vi köpte mössorna. jaa, det tror jag nog du hört tidigare, boffe och jag har snackat om det ända sedan ettan egentligen. kärlek till dig min sköna !

Unknown sa...

Hej Frida. Kul att läsa att du har det bra men vad har hänt med det viktigaste (enligt mig) ämnet?? MATTE!! ;) aja, du överlever nog :)

Jag ska ge dig ett tips som du sparar massor med pengar på.

Ladda hem Skype http://www.skype.com/intl/sv/

Sätt sedan in lite pengar , 100 spänn tex, och så skickar du sms till alla kompisar i sverige för 0.75:-/sms itället för 5:-/st

Grejen med Skype är att den skickar sms via svensk sändare så man betalar "bara" lokaltaxa (lite mer än normal taxa igentligen men inte så mycket som utlandsmedelanden)
Jag använde den när jag var i USA och ringde hem för endast 17 öre/min till vanlig telefon och drygt 2 kronor/min till mobil.

Funkar sitpra, som norrlänningarna säger =)

Skaffa ett konto (det är gratis) och då kan man ringa dig gratis skype-skype. Kompisar som skaffar dett kan dessutom skicka sms via skype till din telefon i österrike utan att du behöver betala kopplingen mellan länderna ifall det är ett österrikiskt nummer du har.

aja, dagens ekonomiska tips från mig, ha det bra och ät inga fler kakor ;)

/ Jörgen

Anonym sa...

en persika iform av en helhjärtad handboll ' det var inte dåligt. synd att jag inte fick dela den med dig ;) puss.