söndag

Antagligen inte snygg, men skön.

Men ni, hej! Tiden går så snabbt att jag inte ens hunnit tänka på att blogga. Eller höra av mig. Så lite förlåt. Och förlåt också blondinbella som hunnit trycka ur sig en hel tidning i bloggen, gjort xantal nya program av hennes tvprogram och dansat i lets dance och jag har varken läst, sett, röstat eller brytt mig. Så det kan bli va!

Resan gick som en dans på slottet iallafall. Börjar bli van av att resa hit och dit på egen hand med alltid så sjukt tunga väskor.
Något intressant som inträffade var att jag tyckte det var riktigt härligt att flyga. Har alltid tyckte att det är obehagligt att flyga eftersom man har noll-kontroll. Men inte längre!
Tänk om man skulle ta och bli pilot? Pilot...Utsikten över Wien på kvällen var iallafall oslagbar. Man bara satt där och gapade och glömde helt bort att äta gratis dubbel-sandwichen och läsa i de tyska gratis magasintidningarna. Och det var ändå gratis! Och gratis är jävligt gott.

Förresten var det riktigt lökigt i alla mina lager kläder, men jag payade inte en krona för övervikt på bagaget, fast det vägde 1½ kilo för mycket, eller det var ingen som sa att mitt handbagage var för stort eller att det var fusk att ha på sig så mycket som jag hade, skyllde på att det var en mycket kall dag i stockholm den där torsdagen. (även inne på arlanda, även efter 40 min i kö...)
Dagens outfit bestod då av; jeans, största målvaktsbyxorna, 2 t-shirtar, 1 kavaj, 2 feta tjocktröjor, 1 jacka, 2 halsdukar model LARGE och mössa. Plus ett par tofflor i stövlarna, plus ett hänglås i jackfickan, för det vägde säkert ett halvt kilo. Ibland är jag rätt skön. Kanske inte snygg, men skön. Och något svettig.

förresten för er som intresseras (pappa) så fick jag 1800 på försäkringen. och tillbaks min årsavgift på bankkontot av banken. Tack pappa, mycket bra. Förresten glömde jag att lämna mina svenska cash hemma, så sätt inte över nått.

Frida

1 kommentar:

Anonym sa...

för mig är du alltid snygg oavsett hur jädra mycket kläder du har på dig. jag säger - smart tääääänkt :D call me tomorrow. sounds good. framåt kvällen! nu ska jag plugga! lycka till med dansen <3