tisdag

En vanlig Tisdag

Idag var vi och simmade på universitetet med klassen som övning inför idrottsexamenen. Jag ska ju då inte göra någon examen som tur är, utan ägnade timman åt att simma runt utan press och njuta av att ha simmhallstid på schemat. De simmar som djur i min klass, var enda en ligger på mvg-tider. Och så vardet tydligen någon hemlig klädkod att alla skulle ha baddräkt på sig, där till hör frågan; Hur många baddräker äger jag? Noll komma nollnoll stycken.
SÅ okej, de skrattade åt mig, men då säger jag var så välkomna till sverige där skrattar vi åt nördarna som kommer med baddräkt simmglasögon och simmössa på skallen på skolsimmet.

Förresten har vi börjat med näringslära på idrottsteorin. Det är verkligen något som för en gångs skull intresserar mig. Nu ska vi börja med att föra mat-dagbok också, vilket också ska bli mycket intressant. Men jag tror jag börjar imorgon för idag syndade jag lite och jag ska ta me fan vinna över de där österrikarna.

Övade mitt shoppingförbud idag genom att åka til Zara och spana på rean, liiite bara liksom. Ni skulle inte trott era ögon, men inne på ett Zara, lugnt som en filbunke, fanns ALLT. Allt som hetsats runt & slagits om i Stockholm låg där fint och prydlit i högar med inbjudande röda lappar på. Behöver jag tillägga i min storlek? I skor också! Och jag hittade säkert 2 alldeles för kapabla skor PLUS mina egna nya älsklingsskor med rosetten på. Plus koftan med pärlemoknapparna som har varit to-die-for sen den kom ut från början. Detta orättvisa sug gjorde mig jävligt förbannad, så jag köpte ingenting. I ren trots.
Dock gjorde jag en livs-investring på ikea och köpte mig en kudde för 25spänn. Åkte hem och testade den ungefär klockan 17.00 och sov som en kung! God bless you ikea. Min andra kudde ger mig kramp i hjärnan, svär på att den är full av negativa enegier. Men min nya kudde och jag spelar på samma sida, den svenska sidan! Shockade med att köpa en mööörk blå. hehe.


Ikväll ska jag till Hofgarten och ha avskedsfest för Vroni i laget. Hon ska ju till Sverige då, så jag tar mitt ansvar och närvarar. Det ska bli riktigt roligt faktiskt! Så nu ligger jag och fixar mina naglar med mitt julklappsset (MKT BRA), är suuugen på att slå på stort! ciao

Inga kommentarer: