fredag

D-Dagen

Idag är sista dagen på Reichenauerstrasse 141/18. Jag har bott här i 5 Månader i mitt lilla rum med alputsikt och kristna små tavlor på 6e våningen precis vid floden. Det har varit bra, det har varit dåligt och allt där emellan. Samtidigt som det kanske inte alltid varit vad jag föreställt mig av att bo i en gästfamilj så kommer jag aldrig ångra den här tiden hos Brachmaier, och alltd komma ihåg den leendes. För i situationer som är något ostabila lär man sig oftast mest, även om sig själv. Och i en situaion med också en del motgångar har jag lärt mig att bli min egen bästa vän och alltid backa upp när det behövs.

Så, vad har vi kvar att göra idag dagen med stort D.
  • packa klart, allt. bananlådor?
  • städa noga!
  • köpa ngn avskedspresent
  • köpa lite tyg till klänningen + blixtlås + hårfärg
  • träna klockan 20.00 utan att stressa dit
  • sola?
  • baka?
  • sy klart klänningen
  • se till att allt blir diskat, ut med sopor, handdukar i tvätten
  • sova någon timma
  • INTE GÅ UT :)

Inga kommentarer: