torsdag

Torsdag

Kom hem från hanna nyss. Har varit en mycket hänelserik dag måste jag säga. Började med en mild skolfri förmiddag till 11.45. Men då ska jag erkänna att jag faktiskt hoppade över, rent ut sagt, skolkade en lektion. Jag skämms lite, men jag var tvungen att städa, så då fick det vara värt! Sen stack vi till stan, åt en skinkmacka och handlade en kjol på hm. Brutal rea så jag fick faktiskt unna mig det särskilt med tanke på vad som skulle komma där näst....

Vi åkte till huddoktorn, och jag var tvungen att ta blodprov i armvecket! Igen! Hade ju såklart timeat så att hanna kunde följa med och hålla fast mig för jag fick milt sagt panik attack. Moget, tyckte Hanna 17år. Det ger jag själv fan i tyckte jag 18år. Jag kände mig kanske inte såå mogen där jag grät som en femåring, spännde alla muskler i hela kroppen och försökte komma loss. Folket i väntrummet såg minst sagt förskräckta ut när jag kom ut. Roligt var det, efteråt.

Sen var vi och red, det var svinkallt. Pojkarna skenade lite och Hanna trillade av. Då var hon inte så katig längre ska jag be att få tala om. he-he. Nej det var synd om henne.
Sen lagade vi mat och jag sov i soffan. På vägen hem samlade jag massa pluspoäng hos farmor som jag träffade på bussen. Farmor verkligen njuter av att jag är så trevlig, och därför njuter jag verkligen av farmor. Så vi går bra ihop, farmor och jag. Imorgon har vi date igen, närmare bestämmt kyrkomiddag klockan tre. Hela familjepaketet och församlingen antar jag. Det ni! Det hade aldrig hänt hemma, men här har vi äventyr för oss kan jag loooova er.

fotnot: det är förstås mina gästfamiljsbarnsfarsmors men det är för långt att skriva fyra gånger på två rader

Inga kommentarer: