torsdag

It's you It's you It's you It's you It's you It's you It's you It's you It's you It's you

Igår var en sån där falwless dag. Först var vi och åkte skidor i helt turistfria backar plus åt pommes i värmestugan. Jag hade nästan glömt hur mycket jag älskar att åka skidor, för nu har jag nästan inte vart i backarna sen innan jag var hemma över jul. Men nu startar vi upp säsongen igen! Snön var perfekt, hade precis kommit nysnö på morgonen så det låg ett fint puder i pisterna och ingen is. Så åkte jag någon ny tiefschnee offpist som var sjukt härlig.

På kvällen bestämde Hanna och jag oss för att gå ut all-in på Blutchip. Tror jag plattade mitt hår i 40 minuter och sen när jag kliver utanför dörren bara vräker det ner snö. åh fan. Och jag skulle ju ta cykeln eftersom det var lite halvsent och bussarna gick så sällan då. Så sagt och gjort, och halt var det också. Efter halva vägen fick jag syn på mig själv i ett skyltfönster och jag såg ut som snömannen utan överdrivt! Var tvungen att skratta åt mig själv. Väl framme så var det massvis med folk, antar att det är pga. lovet och så.
Hanna och hennes kille Dave körde partner-look med likadana tröjor + mössor + glasögon. Det såg verkligen mycket roligt ut. Hanna är ju alltid lite svår att slita från Dave när de är ute på samma ställe och så även igår men det gjorde inte så mycket för det var nästan bara kändisar där. Träffade Mugge och Bene och sen även Clemens OCH Jakob. :) Vi två var kvar tills det stängde vid halv fyra och sen sällskapde vi en bit på vägen hem. Åh hur nice som helst. Mindre nice för Jakob som skulle jobba vid 11...

Inga kommentarer: