måndag

TILL ER MINA ÄLSKLINGAR, KOMMER NI IHÅG???

ur http://www.fifty.blogg.se/

"Kom hem för fem dagar sen och jag har redan varit hemma i fyra för många. Idre var kanon! I klass med peace and love, tro det eller ej. Jag kan inte riktigt sätta ord på det. Bortskämt bra helt enkelt.

Vädret var kanon, människorna om möjligt ännu bättre, i synnerhet våran alldeles egen Gustav. Blev ju ganska mycket gratisglidande eftersom vi kände både honom och Alex. Och vem har någonsin tackat nej till gratisglidande?

Vi hade pulcarace mitt i natten i skidbacken, alternativt race i egengjorda soppsäcksklänningar, på magen!
Var ute ett par kvällar med lite la personale och visade alla danskar att det inte var bugg som gällde på dansgolvet längre.
Vi drack varm choklad i värmestugan varje dag, och Emelie och jag lyckades åka pulka non-stop ändå till ICA från våran stuga.
Vi bastade och lagade mat och myste i soffan varje eftermiddag och kväll med allas täcken varje gång med en av de senaste beckfilmerna som underhållning.
Vi åkte tillsammans i backarna, ibland med lite annat folk som gustav såklart, och någon dag åkte jag själv. Det slutade dock med att jag voltade ner för en trevlig svart isbacke.¨

Vi har inte sovit särskilt mycket och myst runt i fräscha långkalsonger halva dagarna, självklart utan smink. Samtidigt som vi hade dagar då klädde upp oss och var snyggare än på länge. Olga tillochmed plattade ut mitt hår till 2.04 meter. cirka
Vi har knarkat musik så mycket att man nästan spydde. Och vi åt upp allt i skafferiet sista dagen, vad sägs som tortilla bröd med hemmagjord chokladsås gjord på smör och oboy med sallad? på tal om att nästan spy så att säga...
Vi hade en lyckad förfest med en alternativ pingpongturnering mellan lag nord och syd. Lag nord vann såklart! Olga, Jag, Kristoffer, Dino och Påhl tror jag.
Dino klämde nästan av mitt finger i dörren, vilket visade sig vara veckans bästa raggningsreplik. Jag gav igen med 40 graders la febre...
Vi lurade varannan person på utsikten om helt random saker och träffade nya flickvänner från danmark.
Vi bjöds på drinkar (eller inte Emelie trots att hon försökte så väl. haha) och smet inträdet. Och somnade sällan förrän framåt småtimmarna.
Emelie och jag pratade franska i liften för att smyga på ett danskt gäng. Sara blev uppraggad i liften, och vi åkte oftast i singelkön för att maxa åkningen.

Vi spårade totalt om nätterna och dansade galet till SAREK med galna accesoarer, som till exempel tyska korvar på burk.
Olga tappade sitt mobilbatteri i sittliften och fick pay-a ett nytt för dyyra pengar när hon kom hem. Jag bröt av mina stavar men fick ett par nya av Gustav.
Emelie ramlade i ankarliften, och vi skickade massor gratis sms.
Vi "lånade" toalettpappaer på wärdshuset när vårat tog slut, diskade med schampo och fick diskmaskinstabletter av grannen.
Vi hade alldeles för mycket packning och reste i sammanlagt 19 timmar.
Tanter snodde våra sittplatser och vi skapade nya kontakter på tåget hem. Pluggade, det gjorde vi alldeles för lite.


Vi skapade otroligt många interna minnen som skulle vara onödiga att skriva upp här för ingen skulle förstå poängen ändå."

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha klart jag kommer ihåg ! underbart :D

juliafalk sa...

Glömmer aldrig! nu blev jag helt nostalgisk, snyft. Puss på dig min pärla

Anonym sa...

alltså samma här. pinsammast var för mig när jag ramlade i ankarliften - då jag sklulle åka själv ovh totalramlar framför mark?! pinsamt kvällen efter - då han också påminner mig om det. ahhaha - fan vad kul vi hade.

Anonym sa...

men en sak minns jag inte.. sara uppraggad i liften ?! vad var det ? haha , puss <3