fredag

Kommer ni ihåg?

Igår hände nått stort, och nu ska jag berätta vad. Så lyssna noga. Läs mena jag. Nooooooooga.

Kommer ni ihåg när man fick sin första cykel när man fyllde tie bast? Eller när man köpte första maskaran på hennes och mauritz för 39.50 ? Alternativt när man skaffade sin första kille? Eller fick gå på stan första gången själv. Första skoldagen, första bästisen, första hästen, Första datorn eller första dagen på högstadiet. Ellernär man skrev "jag älskar dig" på mobilen för första gången? Kommer ni ihåg när man fick första matchdressen och först sov i den och sen hängde upp den med pins på väggen, det betydde att man var redo för match, redo att komma in i det verkliga handbollslivet.

Igår fick jag mitt första TANDSKYDD. det betyder att jag är redo att slåss. Tacklas. Brottas i lera. Slå sönder mina knän. Bryta saker på mig och andra. Kasta mig på folk som kommer springandes i fullfart mot mig. Skrika och löpa för mitt liv. Döda folk. Spela rugby.
coolt!

Inga kommentarer: